والدین گرامی دانش آموزان :

بر اساس ماده 18 آیین نامه امتحانات جهش تحصیلی در دوره ی ابتدایی در یکی از پایه های دوم به چهارم ، سوم به پنجم  ویا چهارم به ششم  دبستان می تواند انجام گیرد. که دانش آموز در تمام دروس رتبه خیلی خوب را کسب کرده باشد.

دانش آموز  کلاس دوم ، سوم ویا چهارمی که دارای بهره هوشی بالایی است. و اطلاعات  دانش اموز کلاس دوم درحد دانش آموزان سوم  باشد. و یا دانش آموز پایه سومی که اطلاعات او در حد چهارم ابتدایی باشد می تواند جهش تحصیلی داشته باشد. واین گونه دانش اموزان با استعداد و با هوش می توانند یکسال زود تر این مقطع  را طی نمایند .

 اولیای ارجمند استفاده از جهش  برای دانش اموزی که واقعا توانمند است اگر  فقط از طریق معلم باتجربه و مسلط به دوره آموزش ابتدایی و با راهنمایی و تدریس معلم حرفه ای دوره ابتدایی انجام گیرد  مناسب است . و مشکلی برای او پیش نمی آورد . واز دیدگاه من بهترین پایه برای جهش تحصیلی  پایه دوم به چهارم ابتدایی است.که سوم را جهش نماید.

 جهش تحصیلی می تواند دانش آموزمستعد را یکسال در تحصیلات ، پژوهش ، تحقیق  و زندگی  پیش ببرد. و کاملا هم صحیح است. و از هدر رفتن وقت دانش آموز جلوگیری می کند.

معلم حرفه ای  تدریس خصوصی برای دانش آموزان جهش تحصیلی در گیشا ، سعادت آباد ، شهرک غرب ، پونک ، مرزداران ، ستارخان و جنت اباد

انتخاب بهترین ها ، حق شما است.

با تشکر اسمعیل احمدی معلم رسمی منطقه دو تهران

برای مشاهده فایل آیین نامه امتحانات و جهش تحصیلی روی این قسمت  (جهش تحصیلی) کلیک نمایید

 

 

  به نام یگانه خالق هستی بخش

اولیاء  محترم مدرسه نظا م مافی

ولی محترم  دانش آموز ان :  کلاس های پنجم 3 و 4  در سال تحصیلی 1395-1394

سلام علیکم

 سخن معلم :

دانش آموزان دوره ابتدایی بر اساس مبانی روان شناسی کودک  بیشتر در زمان حال بسر می برند  و به بازی و سرگرمی  و تلویزیون  و بازیهای رایانه ای و تبلت  را دیگر سر گرم کننده ها توجه بیشتری دارند. به همین جهت نیاز بیشتر به مراقبت و کنترل و نظارت دارند و با پشتیبانی فعالیت های تدریس شده  ، تثبیت یاد گیری انجام می گیرد.

نکات انضباطی و تربیتی :

1-      برای من نظم و انضباط و اخلاق نیکو . احترام متقابل به دوستان و کمک و همیاری به دوستان و احترام به جمع کلاس اهمیت زیادی  دارد و با نظم و در آرامش می توان به اهداف آموزشی و علمی دست یافت.

2-      - نظم در خانه و مدرسه و مخصوصا کلاس درس را به فرزندان خود توصیه کنید.

3-      در مورد رعایت مقررات مدرسه و کلاس با فرزندان خود صحبت نمایید.با اجازه معلم از میز بیرون بیایند.

4-      از غیبت فرزند خود جلوگیر ی نمایید و در صورت نیاز ، غیبت فرزند خود را به مدرسه اطلاع دهید و گواهی پزشکی را ارائه نمایید.

5-      حضور به موقع در مدرسه 7:30  و در کلاس

نکات بهداشتی :

6-      به بهداشت فردی فرزندان خود بیشتر توجه نمایید.  مسواک زدن ، به موقع خوابیدن خواب ، حمام شستن جوراب روزانه ، کوتاه نگه دانشتن مو و بدون مدل – اتو کردن لباس ها – تمیز بودن کفش -  رعایت نظافت کلاس و محیط مدرسه

7-       هر روز وسایل شخصی از قبیل لیوان یا ظرف آب  نباید آب یخ زده به کلاس بیاورند، تغذیه طبیعی مناسب ارائه نمایید.

8-       آوردن دستمال کاغذی برای استفاده خود و دانش آموزان در کلاس درس

9-      توصیه به دانش آموزان در استفاده از سرویس بهداشتی و آب خوردن  و خوراکی های موجود خود در ساعات زنگ تفریح

نکات آموزشی :

10-    نظارت  ،  کنترل  و  بررسی تکالیف و انجام پیک آدینه توسط دانش آموزان و کنترل توسط والدین

11-     انجام فعالیت های ریاضی در کتاب  و کتاب نوشتاری

12-    پرسش و پاسخ از دروس مختلف و  والدین سنجی

13-   آوردن کتاب ها  روزانه طبق برنامه درسی  ،  شب کنترل شود.

14-   آوردن وسایل مورد نیاز مثل خودکار  در چهار رنگ آبی ، قرمز ،  سیاه و سبز، مداد ، پاکن ، تراش مخزن دار  ،  خط کش ،  تعداد دو رنگ ماژیک وایت برد برچسب اسم روی آن زده شود.

15-   کنترل و بررسی دفتر ریاضی در آن فقط قسمت های که تمرین ریاضی کتاب است در آن با پاسخ صحیح نوشته می شود و تمریناتی که معلم تعیین می نمایید. و در دفتر فارسی  کلمات مترادف همه درس ها – کلمات دارای ارزش املایی – شعر ها و معنای آن ها صورت داستان -  مباحث دانش زبانی مثل کلمات متضاد  و تحقیق ها و فعالیت هایی که معلم تعیین می نماید.

16-   علامت گذاری و یا برچسب نام روی کتاب ها و دفاتر وسایل مانند ماژیک وایت بر د و  لباس فرم مدرسه ، لباس ورزشی و غیره

17-   تهیه پوشه کار

18-   توصیه به نوشتن با خط تحریری

19-   داشتن دفترچه یادداشت  برای  ثبت تکالیف روزانه

20-   هرماه برای آگاهی از وضعیت  اخلاقی و درسی با معلمین ارتباط داشته باشید.

21-   والدین سنجی و پرسش مداوم از دروس مختلف

22-   وسایل فانتزی به کلاس نیاورند مانند تراش رومیزی بزرگ ، خودکار های چراغ قوه دار و ....

23-   ارتباط والدین از طریق وبلاگ و دادن پیشنهاد قابل اجرا و سازنده

24-   نماینده اولیاء کلاس  برای هماهنگی های لازم در انجام و پیشبرد اهداف کلاس پیگیر و  تلاش  نماید.

مقوله های رتبه بندی ارزشیابی دانش آموزان:

خیلی خوب : دانش آموزی که همیشه بدون غلط  و همیشه پاسخگو است و به تمام اهداف مورد نظر معلم دست یافته و تکالیفش را کامل انجام می دهد و اشتباه های محدودی دارد.

خوب :  دانش آموزی که اکثر وقتها پاسخگو است و بیشتر انتظارات معلم را بر آورده می سازد و اشتباه های او محدود یکی دو مورد می باشد.

قابل قبول : دانش آموزی که بطور متوسط به اهداف و انتظارات مورد نظر معلم دست یافته باشد

نیاز به تلاش : دانش آموزی که برای انجام فعالیت ها  نیاز به کمک و راهنمایی معلم دارد. و به تنهایی قادر به پاسخگویی  و انجام  فعالیت ها نمی باشد.

                                                                معلم کلاس :  اسمعیل احمدی